Hrana, ki ščiti arterije

Kardiovaskularna bolezen se širi kot požar. Nutricionisti verjamejo, da so “kuga” 21. stoletja. Eno od ključnih tveganj za razvoj bolezni srca je zamašitev arterij. To se ne dogaja čez noč, temveč zaradi niza napačnih izbir hrane in življenjskega sloga.

Vaše arterije so krvne žile, ki prenašajo kisik in hranila iz srca v preostanek telesa. Gredo v možgane in ostalo telo. Zdrave arterije so prožne, močne, elastične, kri teče skozi njih. Toda z leti maščobnih substanc, holesterola in celičnih odpadkov nastane zamašitev arterij. Ta plak lahko zmanjša pretok krvi v krvni obtok ali pa ga v nekaterih primerih popolnoma blokira.

Ko se zobne obloge razvijejo, se pojavi ateroskleroza. To stanje povzroči, da postanejo arterije ozke in utrjene. Zamašene arterije v različnih delih telesa lahko povzročijo več zdravstvenih stanj, vključno z zmanjšanim dotokom krvi v spodnje okončine in druge okončine (zaradi zamašitve perifernih arterij), angine (bolečine v prsnem košu), bolezni srca ali srčnega napada (zaradi okluzije koronarne arterije); kapi (zaradi obstrukcije karotidne arterije, ki vodi v kisik v možganih).

Glavni vzrok za blokado arterij je povezan z uživanjem predelane hrane, nasičene z maščobami, kemikalijami in toksini. Toda ker obstajajo živila, ki bodo zamašila vašo arterijo, obstaja tudi nekaj živil, ki jih bodo očistili. Če ste imeli težave z dihanjem in bolečinami v prsih, jih morate dodati hrani.

Česen
Česen se uporablja za zdravljenje bolezni srca in hipertenzije od antičnih časov. Glede na eno študijo lahko česen zavre kalcifikacijo koronarnih arterij (zaradi odlaganja kalcija v koronarnih arterijah). Druga študija, ki jo je izvedel nemški znanstvenik profesor Güautnter Siegel, je ugotovila, da bi lahko česen v prahu zmanjšal nastajanje nanoplastov za do 40% in zmanjšal velikost nanoplastov, ki so že nastali, do 20%.

Grozdje
Uporaba grozdja izvira iz flavonoidov, ki dajejo sladko vijolično barvo grozdja, grozdnega soka in črnega vina. Flavonoidi, kvercetin in resveratrol preprečujejo oksidacijo LDL holesterola (“slab” holesterol), ki vodi do tvorbe plakov v stenah arterij. Prav tako lahko zmanjšajo tveganje za nastanek krvnih strdkov, ki vodijo do srčnih napadov.

Bambusov plod
Gomoljasto sadje (kot so jagode, maline, borovnice in robide) je bogato z antioksidanti s flavonoidi (kot so antocijani), ki lahko preprečijo arterijsko utrjevanje in pomagajo odstraniti zobne obloge.

Jabolka
Jabolka vsebujejo pektin, topno vlakno, ki znižuje holesterol. Vsebujejo tudi kvercetin, kalij in magnezij, ki pripomorejo k nadzoru krvnega tlaka. Drugi plodovi, bogati s pektinom, so hruške in agrumi.

Špinača
Špinača je bogata z luteinom, ki ne le ščiti pred senilno makularno degeneracijo, ampak lahko pomaga tudi pri preprečevanju srčnih napadov in preprečuje kopičenje plaka. Špinača vsebuje tudi kalij in folno kislino, ki dobro preprečujeta visok krvni tlak.

Ribe
Zlasti maščobne ribe, kot so losos in tuna, bogate z omega 3 maščobnimi kislinami, lahko preprečijo nastanek krvnih strdkov in kopičenje holesterola. Študija, ki so jo izvedli raziskovalci na Univerzi v Southamptonu, je ugotovila, da olja omega 3 preprečujejo kopičenje maščob v arterijah.

Olivno olje
Preiskave  so pokazale, da je manj verjetno, da bi molekule slabega holesterola, če jih pomešamo z mononenasičenimi maščobami v oljčnem olju, oksidirale (le oksidiran holesterol je mogoče upoštevati pri arterijah sten v plakih).

Paradižnik
Paradižnik je bogat z likopenom, spojino, ki daje barvo paradižnika. To lahko znatno zmanjša tveganje za aterosklerozo, ugotavlja nova študija korejskih znanstvenikov. V študiji so raziskovalci ugotovili, da so imele ženske z najvišjo koncentracijo likopena v krvi vsaj togo arterijo.

Zeleni čaj
Zeleni čaj vsebuje močan antioksidant, imenovan flavonoid, in lahko izboljša zdravje občutljivih celic krvnih žil (endotelijskih celic) in pomaga zmanjšati tveganje za bolezni srca. Disfunkcija endotelijskih celic ima ključno vlogo pri razvoju blokiranih arterij. Raziskovalci so ugotovili, da ljudje, ki pijejo zeleni čaj, bistveno povečajo širjenje arterij (dilatacija), kar je znak boljše funkcije krvnih žil.

Vir: https://www.centarzdravlja.hr/hrana-i-zdravlje/zdrava-prehrana/hrana-koja-stiti-arterije/ 

Share this page